بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی به همت سپاه و خیران میان محرومان قمی توزیع‌ شد

جانشین فرمانده سپاه استان قم بابیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی میان محرومین استان توزیع‌شده که ۹۵ هزار بسته را سپاه متقبل شده است، گفت: تعمیر و بازسازی ۱۳۰ باب منزل محرومین و نیازمندان ازجمله اقدامات سپاه قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی استان قم، سردار موحد جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) استان ظهر امروز به مناسبت روز جهانی مسجد با حضرات آیات حسینی بوشهری و اعرافی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها حجت‌الاسلام اکبری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم،جعفری مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه قم،لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای استان،اسکندری مدیر اوقاف و خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز نیز حضور داشتند.

سردار موحد جانشین فرمانده سپاه استان قم در این دیدارها با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص نوزدهمین اجلاس سراسری نماز در سال 1389 در رابطه با ویژگی‌های مسجد طراز اسلامی اظهار داشت: مسجد باید مظهر باشد برای آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی بین فرد و جامعه، مسجد خانه خدا و خانه مردم است و نیز مسجد کانون ذکر و معراج معنوی و درعین‌حال عرصه علم، جهاد و تدبیر دنیوی است و جایگاه عبادت و درعین‌حال پایگاه سیاست است.

وی با تأکید براینکه مسجد قلب تپنده حیات اسلام و جایگاه پیوند آسمان و زمین است، گفت: مسجد محلی است که انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل پیدا کند و نخستین اقدام پیامبر (ص) موقعی که در مدینه حکومت تشکیل دادند تأسیس مسجد بود.

جانشین فرمانده سپاه استان قم بیان کرد: سال 98  پانزده محله در محل‌های آسیب‌پذیر تشکیل دادیم و با شروع کرونا تعداد محله‌ها  به 52 محله و امروزه نیز با توجه به توان مدیران محله و تأثیر مثبت در اجرای برنامه‌ها؛115 محله شامل، 95 محله در قم و 20 محله در پردیسان تشکیل‌شده است.

سردار موحد عنوان کرد: شناسایی کامل مصادیق و فراوانی آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق، اعتیاد، فقر و بیکاری، بزهکاری و شرارت و تدوین برنامه‌های مختلف برای مقابله و کاهش آسیب‌ها، تشکیل دفاتر مختلف مشاوره و تحکیم خانواده و تعیین رابط در سطح محلات که هم‌اکنون تحت عنوان خانه سبز با موضوعات تربیت فرزند، ازدواج، مباحث خانواده و طلاق است، شناسایی معتادان متجاهر، شناسایی خانواده‌های محروم و نیازمند ازجمله فعالیت‌های محلات است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 هزار بسته معیشتی میان محرومین استان توزیع‌شده که 95 هزار بسته را سپاه متقبل شده و مابقی توسط محلات و خیرین تأمین‌شده است، ادامه داد: تعمیر و بازسازی 130 باب منزل محرومین و نیازمندان، پرداخت بیش از 600 میلیون تومان اجاره‌بها برای خانواده‌های بی‌بضاعت، تأمین 486 سری جهیزیه باارزش 4 میلیارد تومان ازجمله اقدامات سپاه قم است.

جانشین فرمانده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: آزادی 52 زندانی غیر عمد، تشکیل 250 صندوق مردم یار در محلات با بیش از 10 هزار و 500 عضو، پرداخت 20 میلیارد وام اشتغال‌زایی، ترویج و حمایت از مشاغل خانگی، راه‌اندازی 30 کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبلیغی که با اشتغال 565 نفر و احداث 3 مسجد در روستا‌های نعمت‌آباد و  میر آباد با کمک مردم و خیرین را از مهم‌ترین اقدامات سپاه علی بن ابیطالب(ع) است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.