معاون کمیته امداد قم:

کمیته امداد و سازندگی سپاه قم برای اشتغال‌زایی محرومان همکاری می‌کنند

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام (ره) قم گفت: با هدف توانمندسازی محرومان و همچنین توسعه اشتغال، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد امام (ره) و سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی استان قم، مهرداد مصلح در گفت‌وگویی اظهار داشت: معیشت، اشتغال، مسکن و فرهنگ‌سازی ارکان اساسی این نهاد در بخش توانمندسازی مددجویان هستند که تفاهم‌نامه فوق نیز درهمین راستا تنظیم شده‌است.

 وی با بیان اینکه بسترسازی مناسب برای جهادگران، کارآفرینان و فعالان کسب و کار موجب ایجاد فرصت‌های شغلی و تقویت منزلت اجتماعی محرومان می‌شود تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه تلاش کرده‌ایم با حمایت همه جانبه از تولید توسط نیازمندان، موانع پیش روی آنها را رفع کنیم.

مصلح با اشاره به‌اینکه متقاضیان نیازمند بیکار مستعد اشتغال بسیجی و اقشار نیازمند واجد شرایط دریافت خدمات اشتغال جامعه هدف این تفاهم‌نامه هستند گفت: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ارتقا بنیه معیشتی خانواده‌های نیازمند با هم افزایی منابع، امکان‌ها و ظرفیت‌های جهادگران و امدادگران ۲ نهاد از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

معاون کمیته امداد قم برنامه‌ریزی برای توسعه ۴۰۰ فرصت شغلی و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال خُرد در این تفاهم‌نامه را مورد توجه قرار داد و گفت: متقاضیان واجد شرایط پس از طی کردن مراحل اداری و آموزش‌های لازم موفق به‌دریافت تسهیلات اشتغال خواهند شد.

وی ظرفیت کاریابی برای ۲۰۰ متقاضی اشتغال در این قرارداد را یادآور شد و افزود: با پیش بینی بسته های تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان، امیدواریم سطح اشتغال در بین اقشار نیازمند و متقاضیان نیازمند بیکار مستعد اشتغال بسیجی در سال جدید افزایش قابل توجهی داشته باشد.

مصلح از تشکیل و راه‌اندازی یک مجمع خیران کارآفرین و ۲ مرکز نیکوکاری کارآفرینی استان خبر داد و گفت: هدف از این اقدام‌ها مهم بهره‌گیری از ظرفیت مسئولان، استادان، نخبگان، کارآفرینان موفق، صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و موسسه‌هایی است که با نیت خیرخواهانه در امور مرتبط با اشتغال و کارآفرینی نیازمندان فعالیت می کنند.

معاون کمیته امداد قم حمایت از پنج طرح نوآورانه و دانش بنیان نخبگان اشتغال و کارآفرینی استان در این تفاهم‌نامه را خاطرنشان کرد و گفت: با هم افزایی ظرفیت نخبگان عرصه اقتصادی و کارآفرینی بسیجی و اقشار نیازمند و مجریان طرح‌های اشتغال فعال در چرخه تولید استان ۱۰ طرح راهبری شغلی نیز شناسایی، هدایت، نظارت و ارزیابی خواهند شد.

وی با اشاره به‌تامین و بهسازی فضای کسب و کار و توسعه همکاری با جهادگران کارآفرین دراین تفاهم بیان کرد: برای کمک به‌مجریان طرح‌های اشتغال، برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازاریابی و فروش محصول‌های تولیدی آنها از طریق بازارچه‌های موقت محلی و منطقه‌ای و همچنین فروش مجازی از طریق سامانه‌های باسلام و ایکالا پیش‌بینی شده‌است. /

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.